آموزش سریع کلیپس سیستم خبره در ۴ ساعت

تهران آی تی / جزوه / آموزش سریع کلیپس سیستم خبره در ۴ ساعت
آموزش سریع کلیپس سیستم خبره

آموزش سریع کلیپس سیستم خبره در ۴ ساعت

در این آموزش سریع کلیپس سیستم خبره قصد داریم تا در سریع ترین زمان ممکن و با راحت ترین مثال ها نحوه کار با نرم افزار کلیپس clips را در سیستم های خبره و هوش مصنوعی به شما یاد بدهیم .این آموزش از ۴ پارت تشکیل شده است که نکات مهم و بنیادی کار با نرم افزار پرولوگ از ابتدایی ترین بخش ها تا قسمت های پیشرفته تر آموزش داده شده است به طور مثال نحوه کد نوشتن ، نحوه ساخت درخت دانش یا تصمیم گیری و … بدیهی است برای آموزش بهتر و درک بهتر توصیه میشود تمرینات هر بخش را انجام دهید .

آنچه در فصل اول آموزش سریع کلیپس سیستم خبره یاد میگیریم

در این فصل نحوه کار با پنجره های مختلف نرم افزار کلیپس مانند dialog window ، fact ، agenda و .. را یاد میگیریم با نحوه ایجاد فکت در کلیپس آشنا میشویم با نحوه ایجاد قانون یا rule آشنا میشویم و با بعضی از دستورات پرکاربرد clips مانند assert و run و … آشنا میشویم فصل اول این آموزش ۶ صفحه بوده و خواندن و تمرین آن نیم ساعت بیشتر وقت شما را نمیگیرد.

آنچه در فصل دوم آموزش سریع کلیپس سیستم خبره یاد میگیریم

این فصل با یک آموزش بسیار ساده درباره حقایق اولیه در سیستم خبره آغاز میشود و با دستورات مهمی مانند deffacts که برای مشخص کردن حقایقی است که هر وقت بخواهیم میتوانیم آن را فراخوانی کنیم آشنا میشویم و در ادامه با دستور reset برای بازیابی حقایق اولیه و دستور undeffactes برای حذف حقایق آشنا میشویم و یاد میگیریم چکونه الگو را با حقایق تطبیق بدهیم و در انتهای فصل با متغییر ها و عمل گر های ریاضی آشنا میشویم این فصل ۷ صفحه میباشد و برای مطالعه و تمرین مفاهیم آن ۱ ساعت زمان میخواهد.

آنچه در فصل سوم آموزش سریع کلیپس سیستم خبره یاد میگیریم

در این فصل یاد میگیریم در نرم افزار کلیپس چگونه از کاربر اطلاعات بگیریم یا همان ورودی گرفتن که با دستور read انجام میشود و در ادامه با تابع bind و defglobal آشنا میشویم و یا میگیریم چگونه حقایق را بر اساس ساختار تولید کنیم و در انتهای فصل با ساختار های شرطی مانند if و else آشنا میشویم این فصل ۷ صفحه میباشد و ۱ ساعت زمان برای مطالعه و تمرین آن میخواهد.

آنچه در فصل چهرام آموزش سریع کلیپس سیستم خبره یاد میگیریم

 این فصل که فصل آخر آموزش میباشد یک تمرین از یک پروژه در نرم افزار کلیپس است که نحوه ایجاد و کد نویسی و اجرای آن آموزش داده شده است و نحوه ایجاد درخت دانش ، درخت تصمیم گیری آموزش داده شده است این فصل ۸ صفحه بوده و یک و نیم ساعت وقت برای مطالعه و تمرین آن وقت میخواهد.

توجه : برای دانلود نرم افزار کلیپس و آموزش نصب آن اینجا کلیک کنید 

جستجو کنید

طراحی و پیاده سازی پروژه های طراحی سایت دانشجویی

انجام، اجرا و طراحی پروژه های طراحی سایت برای دانشجویان با HTML CSS PHP ASP.NET JAVA و ... با کمترین هزینه. برای مشاهده نمونه کارها و یا دریافت مشاوره رایگان از تیم طراحی سایت تهران آی تی با ما در تماس باشید. ما بهترین پروژه های طراحی سایت را با حداقل هزینه برای شما طراحی میکنیم - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

مطالب مرتبط

لطفا از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید

دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

کامل ترین و بهترین دوره رایگان Asp.Net MVC 5 شامل 44 قسمت - ASP.NET یک فریمورک وب رایگان برای ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب بر روی دات نت فریم ورک با استفاده از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت است. از این رو تیم تحقیقاتی تهران آی تی به این نتیجه رسید که دوره رایگان و کاربردی در خصوص ASP.NET MVC 5 منتشر کند. این دوره آموزشی رایگان با عشق و علاقه برای شما پژوهندگان علم تولید شده است.

ورود به دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

جــذاب های هفته

از پربازدیدترین مطالب تهران آی تی در هفته ای که گذشت دیدن فرمایید

باورکردنی نیست فقط با 300 هزار تومان

طراحی سایت شما + طراحی اپلیکیشن هدیه و رایگان
این یک حراج است در مدت زمان محدود - شرکت های زیادی سایت های ارزان طراحی میکنند اما آیا کیفیت لازم را دارا هستند؟ طراحی سایت ارزان به همراه اپلیکیشن رایگان هدیه برای اولین بار توسط تهران آی تی مخصوص سازمان ها و کسب و کار های کوچک و بزرگ و حتی جدید تیم طراحی سایت تهران آی تی در کنار شماست تا شناخته شوید - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

پشتیبانی 24 ساعته

تیم تهران آی تی در هفت روز هفته و 24 ساعت روز آماده پاسخ گویی به سوالات کاربران و ارائه مشاره رایگان میباشد