دانلود ۱۰ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی

تهران آی تی / مقاله / دانلود ۱۰ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی
دانلود 10 مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی

دانلود ۱۰ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی

در این پست قصد دارم تا ۱۰ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی که در دسته بهترین مقالات مدیریت زنجیره تامین هستند را معرفی کنم امیدوارم برای شما دوستان گرامی مفید واقع شود.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره یک | فرمت pdf | تعداد صفحات ۱۳

شناسایی نقاط بحرانی و راهکارهای بهبود در زنجیره تأمین با استفاده از مدل SCOR، تئوری محدودیت ها و شش سیگما

این تحقیق از ایده ابتکاری ترکیب مدل مرجع عملیات زنجیره تأمین SCOR ، فلسفه تئوری محدودیتها و متدولوژی بهبود شش سیگما به منظور شناسایی نقاط بحرانی و ارائه راهکارهای بهبود عملکرد کل زنجیره تأمین استفاده کرده است. برای شناسایی نقاط بحرانی در زنجیره تأمین از معیارهای مدل SCOR، شفرد و گینتر، که امکان اندازهگیری سیستماتیک زنجیره تأمین را ارائه می کنند، استفاده شده است. واحد مورد مطالعه در این تحقیقی، شرکت ماشین سازی پیلهوران با ماهیتی پروژه ای بوده است. پس از شناسایی نقاط بحرانی مشخص گردید که فرآیند برنامه ریزی زنجیره تأمین، ضعیف ترین فرآیند و بهبود زمان انجام پروژه جزء ضعیفترین عنصر فرآیند می باشد. در ادامه با استفاده از مراحل تعریف، اندازهگیری و تجزیه و تحلیلی شش سیگما، مشکل به طور خاصی تعریف، اندازهگیری و تجزیه و تحلیل گردید و پیشنهاداتی برای بهبود ارائه گردید.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره دو | فرمت pdf | تعداد صفحات ۲۳

کاربر د‌ر گرسیون ‌فازی ‌در ‌تبیین ‌ارتباط ‌بین ‌مدیریتزنجیره‌ تأمین و ‌عملکرد ‌مالی

در بازار رقابتی کنونی، عملکرد مناسب زنجیره تأمین نقش کلیدی در موفقیت یک سازمان دارد. به نظر می رسد نبود حلقه ارتباطی بین عملیات زنجیره تأمین و عملکرد مالی، به دلیل دشواری استفاده از معیارهای عملیاتی اندازه گیری زنجیره تأمین در تفسیر اهداف مالی باشد. هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت زنجیره تأمین و عملکرد مالی معیارهای حسابداری و مبتنی بر بازار ، بر اساس دادههای ۱۰۸ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ است. در این راستا، ۴ فرضیه بر مبنای مدل مرجع عملیات زنجیره تأمین SCOR تدوین شده است. روش آماری مورد استفاده رگرسیون فازی بوده و برای آزمون فرضیه های پژوهشی دو مدل بر اساس متغیرهای وابسته برآورد شده است. بر اساس نتایج، متغیرهای رشد فروش ویژگی قابلیت اتکا، مسئولیت پذیری و انعطاف پذیری زنجیره تأمین و بازده سرمایه در گردش ویژگی مدیریت دارایی های زنجیره تأمین رابطه مثبتی با عملکرد مالی متغیر ارزش بازار دارایی ها دارند؛ همچنین متغیرهای بهای تمام شده ویژگی هزینه های زنجیره تأمین و دوره تبدیل وجه نقد ویژگی مدیریت دارایی های زنجیره تأمین رابطه منفی با عملکرد مالی متغیر بازده دارایی ها دارند. نتایج این تحقیق می تواند در جهت توجه بیشتر مدیران و متخصصان مالی به مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین، مؤثر واقع شود.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره سه | فرمت pdf | تعداد صفحات ۱۱

شناسایی و عارضه یابی مدیریت زنجیره تامین

امروره کمتر سازمان یا موسسه های را میتوان یافت که برای ارائه کالا یا خدمت خود به همکاری با سایر سازمانها انبار نداشتنه باشد. بنابراین، برای تولید یک محصول با ارائه یک خدمت، سازمان های مختلفی با یکدیگر همکاری میکنند. امروزه سازمانها دریافته اند که سود حاصل از این همکاری بیش از حالتهایی است که بدون هماهنگی با سازمانهای مرتبط انجام میدهند. در گذشته سازمانها با یکدیگر همکاری و ارتباط کوتاه مدت داشته و به کسب سود حداکثر در کوتاه مدت میاندیشیدند؛ ولی امروره / بین سازمانها با همکاری یکدیگر به روابط بلند مدت و به کسب سود با یکدیگر همکاری میکنند. از این رو، یکی از راه های پاسخگویی به روابط بلند مدت و کسب سود بیشتر و سهیم شدن اطلاعات سازمان ها با همدیگر، مدیریت زنجیره تامین scm میباشد. در این مقاله به بیان تعریف، مفهوم و مولفه های اصلی مدیریت زنجیره تامین، مدل مرجع عملیات زنجیره تامین و سطوح آن پرداخته میشود و سپس مطالعه موردی در یک شرکت تولیدی نمونه با توجه به فرایندهای مدال جهانی scor  مورد بررسی قرار میگیرد؛ سپس با توجه به بهترین عملکردهای مدال جهانی scor شکاف بین عملکردها و فرایندهای مرتبط با آن عملکردها شناسایی شده و در نهایت پروژه های بهبود شناسایی و اولویت بندی می شوند.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره چهار | فرمت pdf | تعداد صفحات ۲۲

ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین با نگرش فرآیندی و استراتژیک با استفاده از منطق فازی

این مقاله بازنگری مدل تلفیق شده Chan & QI با مدل مرجع فرآیند کسب و کار عملکرد زنجیره ی تأمین هستند که دو مورد از این معیارها کمی (هزینه و استفاده از منبع) و پنج مورد آنها کیفی هستند (کیفیت، انعطاف پذیری، مشهود بودن، اعتبار و نوآوری). به منظور بهبود کارایی مدل گفته شده در ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین، از ترکیب این مدل با منطق فازی استفاده شده است. به عبارت دیگر هدف این مقاله پیشنهاد یک روش ارزیابی نوآورانه است تا با به کارگیری منطق فازی، داده های عملکردی حاصل از معیارهای مختلف را به یک شاخص مرکب معنادار برای یک زنجیره ی تأمین، تبدیل کند. در نهایت مدل گفته شده در یک مورد واقعی تست شد و نتایج بیانگر اعتبار مدل پیشنهادی است.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره پنج | فرمت pdf | تعداد صفحات ۱۸

مطالعه اهمیت و کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین

پیشرفت های گوناگون در توانمندی های فناوری اطلاعات ، چهره صنعت را نسبت به دهه گذشته به سرعت متحول ساخته است. اتخاذ و اجرای فناوری اطلاعات یکی از روش هایی است که شخصیت رقابتی متمایزی به شرکت ها و زنجیره تامین اعمال می نماید. پذیرش فناوری اطلاعات و اجرای کارآمد آن می تواند همکاری بین اعضا زنجیره تامین را از طریق انتقال و توزیع سریع اطلاعات دقیق و بکارگیری سیستم های اطلاعاتی بهبود بخشد و باعث افزایش کارآیی زنجیره تامین گردد. هدف اصلی نویسندگان در این مقاله ، بررسی اثرات و کاربردهای فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین و نیز ارائه عوامل موثر در پذیرش فناوری اطلاعات می باشد. به علاوه برای درک بهتر موضوع ، نگاهی نیز به اهمیت و نقش اطلاعات در زنجیره تامین و ویژگی های زنجیره تامین با رویکرد جریان اطلاعات انداخته شده است. مطالعات انجام شده بیانگر تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود پاسخگویی، توزیع و انتقال اطلاعات، کارآیی زنجیره و ارتقاء همکاری در دو بعد داخلی و خارجی، جلوگیری از پدید آمدن اثر شلاق چرمی و توسعه کانالهای فروش می باشد. همچنین کاربردهای فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین با دو رویکرد تکنولوژی و سیستم های اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت است. در ضمن مطالعات نشان داده اند که عواملی از قبیل وسعت سازمان، میزان موفقیت، عدم اطمینان و فشار دیگر شرکاء زنجیره و ….. نقش بسزایی در پذیرش فناوری اطلاعات دارند.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره شش | فرمت pdf | تعداد صفحات ۱۷

نقش ابزارهای ERP در اطلاعات مشترک زنجیره تامین ، هماهنگی و بهینه سازی هزینه

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی ERP  ، ابزار های گوناگونی مهیا می کند که می توانند یکپارچگی زنجیره تامین را پشتیبانی کنند ، ولی در عین حال خصوصیات گوناگونی دارد که مانع یکپارچگی و ائتلاف با شرکای تجاری میشود . ما بر روی جنبه های گوناگون مدیریت موجودی از نقطه نظر هماهنگی زنجیره تامین و بررسی مدل های کمی و سازماندهی نتایج تمرکز کرد ه ایم . ما بطور خلاصه نتایج جزئیات عددی و تحلیل حساسیت را برای همکاری زنجیره عرضه و سفارش دهی مشترک بهینه و سیاستهای حمل را برای خرید ار و فروشنده بیان میکنیم . این نتایج می توانند در نرم افزار برنامه ریز ی منابع سازمانی برای اندازه گیری سیاست هماهنگ ارزش پولی برای ارتقا همکاری و کمینه کردن هزینه های زنجیره تامین بکار گرفته شود.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره هفت| فرمت pdf | تعداد صفحات ۱۷

انتخاب بهینه تأمین کنندگان بر مبنای رویکرد ترکیبی AHP-DEA-TOPSIS

امروزه، از تعاملات اثربخش با تأمین کنندگان به عنوان یکی از مهم ترین مسایل در حوزه مدیریت زنجیره تأمین و عاملی مؤثر برای بقا در بازار رقابت یاد می شود. ارزیابی و انتخاب بهترین تأمین کنندگان نیاز به تصمیم گیری بر اساس معیارهای مختلفی دارد. هدف این مقاله، ارایه یک رویکرد ترکیبی در این راستا میباشد. در این تحقیقی که در شرکت صنایع روشنایی تولید نور انجام شده است، ابتدا مهم ترین شاخص های انتخاب تأمین کننده بر اساس مطالعات گذشته و مصاحبه با مدیران شرکت شناسایی شدند. سپس، با بهره گیری از پرسشنامه مقایسه های زوجی شاخص ها و تشکیل ماتریس مقایسات زوجی گروهی با توجه به نظرات مدیران شرکت و بر اساس روش تحلیل سلسله مراتبی AHP ، نرخ ناسازگاری مقایسه ها مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپس، با رویکردی نوین، وزنهای نسبی شاخص ها در قالب مدل تحلیل پوششی داده ها DEA ، محاسبه شدند و در نهایت، سه تأمین کننده شرکت بر اساس روش شباهت به راه حل ایده آل TOPSIS و با توجه به شاخصهای تعیین شده، رتبه بندی گردیدند.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره هشت| فرمت pdf | تعداد صفحات ۲۶

مدلی جهت ارزیابی عملکرد زنجیره تامین با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده های شبکه ای

برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین. وجود مدلی جامع در کنار داده های قابل اعتماد، راه گشاست. این امر به بهبود کلی زنجیره کمک می کند. در این مقاله از مدلی متناسب با ماهیت شبکه ای و چند مرحله ای زنجیره تامین استفاده شده که عملکرد کلی زنجیره را در قالب یک مدل ریاضی و با استفاده از شاخص های مالی، دانشی، مشارکت و پاسخگویی زنجیره تامین، ارزیابی می کند. در بخش اول، شاخص ها در سه سطح استراتژیک، فرایندی و عملیاتی درنظر گرفته شده و با تحلیل عاملی، تائید آن بررسی می گردد. در بخش دوم از مدل تحلیل پوششی داده های شبکه ای استفاده می شود. این مقاله حاصل تحقیقی مرتبط با زنجیره های تامین شرکت های داروسازی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است و ۱۱۵ نفر از کارشناسان و مدیران ارشد به عنوان نمونه مورد سوال قرار گرفته اند. نتایج اجرای تحقیق نشان میدهد که سطح استراتژیک با وزن ۰٫۹۸ مهم ترین سطح عملکردی است و سطح فرآیندی و عملیاتی به ترتیب دارای وزن ۰٫۹۷ و ۰٫۸۷  میباشند. همچنین تعداد زنجیره از ۲۸ زنجیره مورد مطالعه دارای عملکرد یک بوده و کمترین میزان عملکرد مشاهده شده ۰٫۳ است.

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره نه| فرمت pdf | تعداد صفحات ۱۰

مطالعه موردی پیاده سازی کارت امتیازی متوازن BSC

پس از جنگ جهانی دوم با پیچیده تر شدن مؤسسات، لزوم بکارگیری سیستم هایی برای کنترل و هدایت عملکرد آنها کاملا محسوس بود . شاخص های مالی که در ان دوران مورد استفاده قرار می گرفتند، عمدتاً بیانگر میزان سود یا زیان سازمان ها بوده ، تأثیر تصمیمات اتخاذ شده را پس از سپری شدن عملیات و فقط از یک بعد نشان می دادند ؛ لذ ا برای فراهم اوردن توسعه و بهبود ناتوان بودند . از این رو از دهه ۱۹۸۰ به بعد ، مدیریت و کنترل عملکرد ابداع شدند که عمدتا بر توسعه مستمر با ایده ها و افکار جدید تاکید داشتند . مدیریت مبتی بر عملکرد بیانگر یک سری اقدامات است که در راستای اهداف سازمان و به صورت پیوسته سازمان را از پایین ترین تا بالاترین سطح آن، به صورت یکپارچه، کارا و اثربخش به سمت اهداف مورد نظر سوق می دهد . لذا فرآیندی که توانایی ارزیابی و… کنترل چنین سیستمی را دارا باشد، باید اولا مبتنی بر اهداف و استراتژی های سازمان بوده ثانیاً جامع نگر باشد و از تمام زوایا به سازمان نگاه کند و ثالثاً کل ارکان یک سازمان را به صورت یکپارچه در بر داشته باشد.

از بین روشهای مختلفی که تا کنون برای ارزیابی و هدایت عملکرد سازمانها مطرح شده اند، مدل کارت امتیازی متوازن با نگاه پیاده سازی استراتژیی در عمل تنها روشی است که علاوه بر دارا بودن خصوصیات فوق ، نحوه اثرگذاری عملکرد کلیه زیرمجموعه های سازمان را در عملکرد کل سازمان نشان داده از این طریق همگرایی کل بدنه سازمان در راستای اهداف آن را فراهم می نماید. این نوشتار به چگونگی توسعه یک سیستم عملکرد کارت امتیازی متوازن میپردازد .

توضیح کوتاه : مقاله مدیریت زنجیره تامین scm شماره ده| فرمت pdf | تعداد صفحات ۱۵

طراحی کارت امتیازی متوازن تجدید نظر شده در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با استفاده از برنامه ریزی خطی

مدل کارت امتیازی متوازن به عنوان روش ی جامع برای ارزیابی عملکـرد سازمانها به کار می رود. در این مدل، با تمرکز بر اسـتراتژی هـای سـازمان و ایجاد ارتباط منطقی و صحیح با همه ابعاد سـازمانی (منـاظر مـالی، مـشتری، فرآیندهای داخلی، رشد و یادگیری )، برای رسـیدن بـه اهـداف آن سـازمان و ارزیابی آن ها یاری می رساند. در این مقاله هدف، بیان مفاهیم و سـیر تکامـل کارت امتیازی متوازن در ابعاد دولتـی و خـصوصی و معرفـی منـاظر زنجیـره تامین و پاسخگویی اجتماعی، به عنـوان دو منظـر جدیـد در کـارت امتیـازی متوازن و سپس تعیین سنجه ها برای هر یک از مناظر و رتبه بنـدی آن هـا بـه وسیله برنامه ریزی خطی است.

راهنمای خرید

خرید از تهران آی تی به صورت آنلاین بوده لینک دانلود به صورت خودکار برای شما ایمیل میشود بدیهی است که در هنگام خرید باید از ایمیل واقعی خود استفاده کنید. چنانچه نیاز به هرگونه سوال درباره محصول و یا مشاوره و کمک در خرید آنلاین داشتید از طریق ایمیل و یا شماره های تماس ارتباط برقرار کنید 09121486770 ahadian2@gmail.com

جستجو کنید

طراحی و پیاده سازی پروژه های طراحی سایت دانشجویی

انجام، اجرا و طراحی پروژه های طراحی سایت برای دانشجویان با HTML CSS PHP ASP.NET JAVA و ... با کمترین هزینه. برای مشاهده نمونه کارها و یا دریافت مشاوره رایگان از تیم طراحی سایت تهران آی تی با ما در تماس باشید. ما بهترین پروژه های طراحی سایت را با حداقل هزینه برای شما طراحی میکنیم - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

مطالب مرتبط

لطفا از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید

دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

کامل ترین و بهترین دوره رایگان Asp.Net MVC 5 شامل 44 قسمت - ASP.NET یک فریمورک وب رایگان برای ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب بر روی دات نت فریم ورک با استفاده از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت است. از این رو تیم تحقیقاتی تهران آی تی به این نتیجه رسید که دوره رایگان و کاربردی در خصوص ASP.NET MVC 5 منتشر کند. این دوره آموزشی رایگان با عشق و علاقه برای شما پژوهندگان علم تولید شده است.

ورود به دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

جــذاب های هفته

از پربازدیدترین مطالب تهران آی تی در هفته ای که گذشت دیدن فرمایید

باورکردنی نیست فقط با 300 هزار تومان

طراحی سایت شما + طراحی اپلیکیشن هدیه و رایگان
این یک حراج است در مدت زمان محدود - شرکت های زیادی سایت های ارزان طراحی میکنند اما آیا کیفیت لازم را دارا هستند؟ طراحی سایت ارزان به همراه اپلیکیشن رایگان هدیه برای اولین بار توسط تهران آی تی مخصوص سازمان ها و کسب و کار های کوچک و بزرگ و حتی جدید تیم طراحی سایت تهران آی تی در کنار شماست تا شناخته شوید - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

پشتیبانی 24 ساعته

تیم تهران آی تی در هفت روز هفته و 24 ساعت روز آماده پاسخ گویی به سوالات کاربران و ارائه مشاره رایگان میباشد