دانلود ۱۱ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی

تهران آی تی / مقاله / دانلود ۱۱ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی
دانلود 11 مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی

دانلود ۱۱ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی

مقاله scm مدیریت زنجیره تامین – زنجیره تامین یکی از مهم ترین مولفه ها در سازمان های ، شرکت ها و .. میباشد و عبارتست از فرایند برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تأمین در بهینه‌ترین حالت ممکن. مدیریت زنجیره تأمین دربرگیرنده تمامی جابجایی‌ها و ذخیره مواد اولیه، موجودی در حین کار و محصول تمام شده از نقطه شروع اولیه تا نقطه پایان مصرف می‌باشد که در ایران به آن اهمیت زیادی داده نمیشود در این پست قصد دارم تا ۱۱ مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی نشر دهم امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد .

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۱ | تعداد صفحات ۱۶ | فرمت pdf

نقش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد مدیران

مدل کارت امتیازی متوازن یا مدل ارزیابی متوازن، روشی برای تبدیل استراتژی به عمل می باشد، به بیان دیگر، این مدل روشی جهت عملیاتی ساختن آرمان، ماموریت و استراتژی های سازمان ها بوده و چشم انداز آینده شرکت و حوزه اصلی بررسی های مدل ارزیابی متوازن می باشد. کارت امتیازی متوازن صرفا نقش کنترلی نداشته است و معیارهای ان برای توصیف عملکرد گذشته بکار نمی روند بلکه این معیارها ابزاری جهت تبیین استراتژی سازمان است که با هماهنگی فعالیتها در سطوح گوناگون سازمان، دستیابی به هدف های سازمانی را امکان پذیر میسازد. هدف از انجام این پژوهشی بررسی نقشی کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد مدیران موسسات آموزش عالی شهرستان بوشهر بوده است. عملکرد مدیران مؤسسات آموزش عالی از چهار جنبه شاخص های مالی، حفظ و بقای مشتریان، فرایندهای داخلی و فرایند رشد و یادگیری مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهشی، توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش ۱۳۶ نفر از رئیسان، معاونان و مدیران گروههای آموزشی موسسات آموزش عالی بودهاند که ۱۱۵ نفر به گونه تصادفی به عنوان نمونه در این پژوهشی شرکت کردهاند. دادههای بدست امده نیز با استفاده از نرم افزار SPSS و روش آماری میانگین و ANOVA مورد تحلیل قرار گرفت. از چهار فرضیه مطرح شده، مشخص شد که استفاده از کارت امتیازی متوازن، سبب بهبود عملکرد مدیران در حفظ شاخص های مالی سازمان، حفظ و بقاء مشتریان سازمان و فرایندهای داخلی سازمان می شود، ولی استفاده از کارت امتیازی متوازن در رشد فرایند یادگیری سازمان تاثیری نداشته است.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۲ | تعداد صفحات ۱۲ | فرمت pdf

رویکردی یکپارچه به مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار

مهندسی مجدد فرآیندهای کسب کارBPR حوزه ای مطالعاتی است که پژوهش های زیادی در خصوص آن انجام گرفته و تاکنون روش های متعددی در رابطه با آن ارائه گردیده است. فقدان یک رویکرد ساختارمند در واقع عمده ترین کمبود این رشته به حساب می آید. در این مقاله، رایج ترین روش های BPR مورد بررسی قرار گرفته و سپس یک رویکرد نظام مند و یکپارچه در رابطه با طراحی مجدد فرآیندهای سازمانی ارائه گردیده است. روش شناسی این پژوهش مشتمل بر پنج مرحله ی ا- بستر سازی برای مهندسی مجدد ۲- نگاشت و تحلیل فرآیندهای موجود ۳- طراحی فرآیندهای مطلوب ۴- پیاده سازی فرآیندهای باز مهندسی شده  ۵- بهبود

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۳ | تعداد صفحات ۱۸ | فرمت pdf

مستندسازی فرایندها در سازمانهای فرهنگی و شرکتهای انتشاراتی

امروزه، صنعت نشر کشور با معضلات و مشکلات متعددی دست به گریبان است. در همین زمینه، انتشارات سوره مهر مجموعه نشستهای ، بررسی معضلات و مشکلات نشر ایران و راهبردهای آینده آن را، به صورت منظم، برگزار می کند تا با بررسی مشکلات این صنعت و استفاده از نظریات اندیشمندان، در زندگی فرهنگی – اجتماعی، راه حل های مناسبی را در این خصوص ارائه و در حد توان اجرایی نماید. هدف نهایی این سلسله بحث ها، طراحی مسیر خلق و حفظ سازمان یادگیرنده است. این نوشتار به بررسی یکی از مشکلات مهم در سطح مدیریتی شرکتی های انتشاراتی، که مستندسازی فرایندهاست، میپردازد.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۴ | تعداد صفحات ۱۲ | فرمت pdf

مدلسازی و ارزیابی مهندسی مجدد در مدیریت خرید یک شرکت تولیدی – تحقیقاتی توسط شبیه سازی فرایند کسب و کار

در این مقاله، ابتدا مدل شبیه سازی فرایندهای کسب و کار BPS مربوط به مدیریت فرایند خرید یک شرکت تولیدی – تحقیقاتی معرفی می شود و سپس از این مدلی برای معرفی و ارزیابی چند مدلی بهبود و مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار BPR استفاده شده است. دست اندرکاران و صاحبان اصلی تایید کردند که هدف از یک مدل BPR در فرایند خرید، ایجاد یک رویه فرایندگرا به منظور کاهش زمان فرایند، پاسخگوئی سریع تر به مشتری و کاهش هزینه می باشد. مدل مفهومی این فرایند کسب و کار بر اساس رویه IDEF0 بنا نهاده شد و زمانهای فرایند با مطالعه زمانهای استاندارد فرایند جمع آوری و تحلیل آماری گردید. مدل شبیه سازی فرایند خرید به وسیله visual slam تهیه و توسط آزمون های T و F تصدیق و تعیین اعتبار گردید. دو پیشنهاد که بر اساس مفاهیم BPR بنا نهاده شده است نسبت به دیگر پیشنهادها اثر بخشی بیشتری را نشان میدهد. اولین مدل BPR بر اساس توسعه فرایند تنها به وسیله مهندسی اطلاعات و بر اساس تکنولوژی اطلاعات IT  فرض نهاده شده است. در مدل دوم، فرایند طبق روش داونپورت و بر اساس فعال سازهای انسانی و سازمانی و با کمک فعال ساز IT توسعه داده شد. در نهایت مدل های پیشنهادی بر اساسی تحلیلی سود و هزینه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مدلی مهندسی مجدد بر اساسی فعالی سازها به عنوان بهترین مدل پیشنهادی انتخاب گردید.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۵ | تعداد صفحات ۵ | فرمت pdf

مدلی کاربردی در ترسیم فرایندها

IDEF ، نامی مشترک برای گروهی از زبانهای مدلسازی است. در این بین ۰-IDEF ابزاری است که برای مدلسازی فعالیتهای انجام گرفته در یک کسب و کار و مستندسازی، طراحی، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و یکپارچه کردن یک سیستم به کار می رود. در این مقاله ابتدا فرایند و فرایندگرایی مورد بررسی قرار میگیرد و سپس اشاره ای به ابزارها و مدلهای مستندسازی فرایندها می شود. در ادامه تاریخچه شکل گیری IDEF و تعاریف و کاربرد ۰-IDEF مورد واکاوی قرار می گیرد. اما شاید بخش اساسی این مقاله، معرفی عناصر پنج گانه موجود در ۰-IDEF و انواع ارتباطات موجود در مدل باشد. ما سعی کرده ایم علاوه بر توضیح موارد گفته شده، با ارائه یک مثال کاربردی خوانندگان را بیشتر با این مدل آشنا کنیم.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۶ | تعداد صفحات ۱۷ | فرمت pdf

اندازه گیری عملکرد و عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از کارت امتیازی متوازن – مطالعه موردی شرکت خودرو ساز

سیستمهای اندازه گیری عملکرد با ایجاد یک چهار چوب مدیریتی اثر بخش مدیران را قادر می سازند تا عملکرد سازمان خود را با عملکرد سازمانهای رقیب و همین طور همکارانشان مقایسه کنند و بتوانند فاصله موجود بین اهداف مورد نظر سازمان و فرایند های واقعی را شناسایی کنند. دانش در مورد این فاصله ها سازمان را در تعیین نقاط قوت و ضعف و در نتیجه شناسایی عارضه های موجود یاری می کند . عارضه یابی باعث می شود تغییرات اثر بخش، شناسایی و بستر لازم جهت هدایت تغییرات تأمین گردد. یکی از ابزارهای اندازه گیری عملکرد کارت امتیازی متوازن است که با بررسی عملکرد سازمان در وجوه مختلف قادر است شکاف بین اهداف مورد نظر سازمان و فرآیند های واقعی را نشان دهد. در این مقاله روشی برای عارضه یابی سیستم لجستیک با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارائه شده است . در واقع برای استفاده از کارت امتیازی به منظور عارضه یابی سیستم لجستیک، باید معیارهای اندازه گیری مناسبی در راستای لجستیک،در وجوه مختلف کارت امتیازی تعریف شود که در این مقاله به بررسی این معیارها و پرداخته شده است .این روش عارضه یابی در یک شرکت خودرو ساز ایرانی اجرا و نتایج خوبی از قابلیت های آن کسب شده است . اندازه گیری عملکرد در واحدهای تجاری به منظور تصمیم گیری در مورد تخصیص منابع و سرمایه گذاری در واحدهای تجاری به کار می رود که این روش برای دستیابی به این هدف بسیار اثر بخش بوده است.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۷ | تعداد صفحات ۱۴ | فرمت pdf

اندازه گیری عملکرد زنجیره تامین در چهار صنف کلیدی کسب و کار در ایران

در این مقاله نحوه اندازه گیری عملکرد زنجیره تامین در چهار صنف کلیدی کسب و کار ایران شامل صنایع خودروسازی ، صنایع فلزی ، صنایع غیرفلزی و خدمات در چارچوبی سیستماتیک ارائه شده است. این چارچوب مبتنی بر رهیافت های علمی تدوین شده است. تولید ناب به عنوان رویکرد نوین در حرکت جامع سازمانها جهت کیفیت مداوم، هزینه قابل رقابت، تولید و تحویل به موقع مطرح شده است. مدیریت زنجیره تامین یکی از ارکان کلیدی در دستیابی به تولید ناب محسوب میگردد. مدیریت زنجیره تأمین باید در سه سطح استراتژیک، تاکتیک و عملیات انجام پذیرد. فرآیندهای اصلی هر زنجیره تأمین ، طرح ریزی، منابع و مدیریت منابع، تحقق محصول و تحویل به مشتری می باشد. در این زمینه مطالعات در سازمان های ایرانی بسط یافت و پس از جمع آوری اطلاعات از مدیران صنایع در بخشهای مختلف، تحلیلهای آماری مناسب جهت کسب نتایج معتبر انجام پذیرفت. نتایج این تحقیق میتواند در پیاده سازی تولید ناب، اندازه گیری عملکرد زنجیره تأمین، انجام پروژه های بهبود مورد استفاده قرار گیرد.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۸ | تعداد صفحات ۲۳ | فرمت pdf

ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن

راز موفقیت شرکت های عصر اطلاعات در سرمایه گذاری و مدیریت بر روی دارایی های معنوی است. از این رو، روش ارزیابی متوازن BSC ابزاری موثر و تایید شده در پاسخ به نیاز ما پا به عرصه گذاشت تا با ترجمه ی دارایی های نامشهود به ارزش واقعی برای همه افراد ذینفع یک سازمان، به سازمان ها اجازه دهد تا راهبردهای متمایزکننده خود را با موفقیت پیاده کنند. هدف از این پژوهشی ارزیابی عملکرد امور مالیاتی یک شهر بر اساس کارت امتیازی بود. در این پژوهش مدلی مبتنی بر نقشه راهبردی کاپلان و نورتون  در سازمان های دولتی و غیر انتفاعی طراحی شد. این پژوهشی از نظر هدف کاربردی و با توجه به روش اجرا، توصیفی – پیمایشی است. در این پژوهشی، برای تحلیل میزان رعایت هر یک از چهار منظر سیستم کارت امتیازی متوازن در امور مالیاتی شهر سنندج، با توجه به مستندات، امار واقعی و همچنین از پرسشی نامه در قالب مقیاس پنج رتبه ای لیکرت  استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل داده های هر چهار فرضیه نشان داد که فرضیه اول و فرضیه دوم مورد تایید قرار گرفتند و فرضیه سوم و فرضیه چهارم تایید نشد.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۹ | تعداد صفحات ۱۱ | فرمت pdf

لجستیک الکترونیکی و نقش و اهمیت آن در مدیریت زنجیره تامین

در دنیای رقابتی امروز با توجه به ویژگیهای محیطهای جدید تولیدی و طبیعت مشـتریان، دیگـر شـیوه هـای مـدیریت تولیـد گذشته که دارای یکپارچگی کمتری در فرایندها می باشد، کارایی خود را از دست داده اسـت و امـروزه شـرکتها نیازمندنـد تـا یکپارچگی را در تمام فرایندهای تولید – از مواد خام گرفته تا مصرف کننده نهایی داشته باشند. مـدیریت زنجیـره تـامین بـه عنوان یک رویکرد یکپارچه برای مدیریت مناسب جریان مواد و کالا، اطلاعات و جریان پول، توانایی پاسخگویی به ایـن شـرایط را دارا است. مدیریت زنجیره تامین دارای سه فرایند عمده و اصلی شامل : مدیریت اطلاعات ، مدیریت لجستیک و مـدیریت روابط می باشد. لجستیک الکترونیکی ، استفاده از فناوری وب برای پشتیبانی از فرآیندهای حمل، نگهداری و انبارداری مـیباشـد، کـه موجـب میشود مسیرهای توزیع بهینه و به همگام شوند. لجستیک الکترونیکی، مجموعه اقداماتی است که بر روی شبکه اینترنت

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۱۰ | تعداد صفحات ۲۲ | فرمت pdf

ارزیابی عملکرد زنجیره تامین با نگرش فرآیندی و استراتژیک با استفاده از منطق فازی

این مقاله بازنگری مدل تلفیق شـده QI & Chan بـا مـدل مرجـع فرآینـد کسـب و کـار SCOR است. این مدل تلفیقی بـا سـاختار سلسـله مراتبـی، دارای سـه سـطح و هفـت معیـار بـرای عملکرد زنجیره تامین هستند که دو مورد ازاین معیارها کمـی (هزینـه و اسـتفاده از منبـع) و پـنج موردآنها کیفی هستند (کیفیت، انعطافپذیری، مشهود بودن، اعتبار و نو آوری). بـه منظـور بهبـود کارایی مدل گفته شده در ارزیابی عملکرد زنجیره تـامین، از ترکیـب ایـن مـدل بـا منطـق فـازی استفاده شده است. به عبارت دیگر هدف این مقاله پیشنهاد یک روش ارزیابی نوآورانه اسـت تـا بـا به کارگیری منطق فازی، داده های عملکردی حاصل از معیارهای مختلف را به یک شاخص مرکب معنادار برای یک زنجیره تامین، تبدیل کند. در نهایت مدل گفته شده در یک مورد واقعی تست شد و نتایج بیانگر اعتبار مدل پیشنهادی است.

توضیح کوتاه : مقاله scm مدیریت زنجیره تامین به زبان فارسی | شماره ۱۱ | تعداد صفحات ۲۴ | فرمت pdf

طراحی یک مدل مفهومی مرجع جهت استقرار قابلیت ردیابی در زنجیره تامین با رویکرد مدلسازی ساخت یافته

قابلیت ردیابی به عنوان یک الزام از سوی دولت ها و مشـتریان اکثـر محصـولات تولیـدی مطرح است. این قابلیت رکن اساسی سیستمهای کیفیت است و سیستمهای اطلاعاتی مربوط به آن نقش عمدهای در تغذیه اطلاعاتی سیستمهای زنجیره تامین دارند. هدف این مقاله ارایه یک مدل مفهومی جامع و مرجع با رویکرد مدلسازی ساخت یافته جهت توسعه و پیاده سیسـتمهـای ردیـابی در سطح زنجیره تأمین است که فارغ از ابعاد زنجیره تامین ، دامنه تعریف آن، تنوع محصولات و فرآیندهای تولیدی مربـوط بتوانـد پشـتیبانی لازم را از برگـزاری طـرح هـای فراخـوان محصـولات تولیدی به عمل آورد، الزامات مربوط به تضمین کیفیـت محصـولات را در حـوزه ردیـابی پوشـش دهد، امکان مدیریت پیشـگیرانه و مـؤثر مـواد و فرآینـدهای تولیـدی را فـراهم آورد، بهینـه سـازی مدیریت زنجیرهی تأمین و راهکارهای ارایه شده در این زمینه را پشتیبانی کند، پشتیبانی لازم را در تغذیه اطلاعاتی سایر سیستمهای زنجیرهی تأمین به عمل آورد و تعاملات چند زنجیـرهی تـأمینی را پوشش دهد. روش پژوهش بهکار گرفته شده بهطور اساسی بر تفکر عمیق استوار مبتنی بر مطالعات موردی منتشر شده، نظرات مدیران عملیاتی، و توسع هدهندگان سیستمهای اطلاعاتی است و در پـی ارایه تصویری کامل از موجودیت های سیستم ردیابی در سطح زنجیره تامین به صورت مجتمـع و یکپارچه میباشد.

راهنمای خرید

خرید از تهران آی تی به صورت آنلاین بوده لینک دانلود به صورت خودکار برای شما ایمیل میشود بدیهی است که در هنگام خرید باید از ایمیل واقعی خود استفاده کنید. چنانچه نیاز به هرگونه سوال درباره محصول و یا مشاوره و کمک در خرید آنلاین داشتید از طریق ایمیل و یا شماره های تماس ارتباط برقرار کنید 09121486770 ahadian2@gmail.com

جستجو کنید

طراحی و پیاده سازی پروژه های طراحی سایت دانشجویی

انجام، اجرا و طراحی پروژه های طراحی سایت برای دانشجویان با HTML CSS PHP ASP.NET JAVA و ... با کمترین هزینه. برای مشاهده نمونه کارها و یا دریافت مشاوره رایگان از تیم طراحی سایت تهران آی تی با ما در تماس باشید. ما بهترین پروژه های طراحی سایت را با حداقل هزینه برای شما طراحی میکنیم - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

مطالب مرتبط

لطفا از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید

دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

کامل ترین و بهترین دوره رایگان Asp.Net MVC 5 شامل 44 قسمت - ASP.NET یک فریمورک وب رایگان برای ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب بر روی دات نت فریم ورک با استفاده از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت است. از این رو تیم تحقیقاتی تهران آی تی به این نتیجه رسید که دوره رایگان و کاربردی در خصوص ASP.NET MVC 5 منتشر کند. این دوره آموزشی رایگان با عشق و علاقه برای شما پژوهندگان علم تولید شده است.

ورود به دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

جــذاب های هفته

از پربازدیدترین مطالب تهران آی تی در هفته ای که گذشت دیدن فرمایید

باورکردنی نیست فقط با 300 هزار تومان

طراحی سایت شما + طراحی اپلیکیشن هدیه و رایگان
این یک حراج است در مدت زمان محدود - شرکت های زیادی سایت های ارزان طراحی میکنند اما آیا کیفیت لازم را دارا هستند؟ طراحی سایت ارزان به همراه اپلیکیشن رایگان هدیه برای اولین بار توسط تهران آی تی مخصوص سازمان ها و کسب و کار های کوچک و بزرگ و حتی جدید تیم طراحی سایت تهران آی تی در کنار شماست تا شناخته شوید - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

پشتیبانی 24 ساعته

تیم تهران آی تی در هفت روز هفته و 24 ساعت روز آماده پاسخ گویی به سوالات کاربران و ارائه مشاره رایگان میباشد