پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی

تهران آی تی / پروژه / پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی
پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی

پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی

پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی ، این پروژه دارای الگوریتم بسیار ساده ولی جذاب دارد که دانشجویان رشته فناوری اطلاعات و نرم افزار به راحتی میتوانند متوجه دستورات آن بشوند از مزایای این پروژه میتوان به دارا بودن درخت دانش ، درخت تصمیم گیری اشاره کرد همچنین پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی ، دارای داکیومنت با فرمت ورد میباشد که قابلیت ویرایش دارد و از ۳ بخش اصلی مقدمه ، توضیحات دریاره سیستم ساده پزشکی و سورس کد برنامه اشاره کرد از اتفاقات خوب این پروژه میتوان به آموزش کامل برنامه نویسی سیستم خبره ، هوش مصنوعی در نرم افزار کلیپس اشاره کرد که در ۴ فصل در قالب داکیومنت تنظیم شده است و ضمیمه پروژه است.

توجه : این پروژه دارای داکیومنت فارسی با فرمت ورد ، داک و پی دی اف میباشد که قابلیت ویرایش دارد.

مقدمه پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی

در پروژه پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی قصد داریم یک سیستم خبره ساده را توسط نرم افزار CLIPS پیاده سازی کنیم. اما قبل از آن نیاز به یکسری اطلاعات داریم که چگونگی پیاده سازی این سیستم را برای ما تشریح کند. این اطلاعات که توسط تحقیق و پژوهش از فرد خبره در آن زمینه بدست می آیند، قوانین ما را تشکیل می دهند.

پس از انکه این اطلاعات را کسب کردیم، نیاز به دسته بندی و ایجاد یک درخت تصمیم برای سیستم خبره خود داریم. این درخت میتواند همان سناریو سیستم شما باشد که نحوه کسب دانش و واکنش ها به دانش ها را مشخص می کند. برای این منظور ما در این آموزش یک سیستم خبره ساده پزشکی را مورد مطالعه قرار داده ایم …

توجه : این پروژه سیستم خبره دارای درخت دانش ، درخت تصمیم گیری میباشد.

سیستم ساده پزشکی

فرض کنید با مطالعه و پژوهش در مورد یک سیستم ساده پزشکی و یا مصاحبه با پزشکان منظور افراد خبره در این زمینه به اطلاعات زیر دست یافتید:

پزشک برای تشخیص بیماری فرد مراجعه کننده، ابتدا از او چند سوال پرسیده و با توجه به پاسخ های فرد بیمار که همان حقایق می باشد، اقدام به تشخیص بیماری می کند.

  •  از جمله این سوال ها این است که محل درد شما کجاست؟
  •  مثلا فرد در جواب می تواند بگوید “شکم” ، “گلو” ، “سینه” و “سایر جاها”. حال با توجه به جوابی که در قبال این سوال داده می شود (حقیقت تولید شده) مرحله بعدی شروع می شود.
  •  برای هر جواب در این مرحله، مراحل بعدی میتواند متفاوت باشد. مثلا اگر محل درد شکم انتخاب شود، تشخیص داده شود که فرد آپاندیس دارد
  • و یا اگر محل درد گلو انتخاب شود در مرحله بعدی از فرد پرسیده شود که آیا تب دارد ؟ اگر در جواب این سوال بگوید بله ، تشخیص داده شود که بیماری گلودرد باکتریایی است و اگر خیر ، تشخیص داده شود که فرد گلودرد ویروسی دارد
  • و اگر محل درد سینه انتخاب شود، تشخیص داده شود که فرد سکته کرده است.
  •  و یا اگر محل درد سایر انتخاب شود در مرحله بعدی از فرد پرسیده شود که آیا سرفه میکند ؟ از در جواب این سوال بگوید خیر، این سیستم ساده نتوانسته بیماری فرد را تشخیص دهد ولی اگر بله انتخاب شود در مرحله بعدی از فرد پرسیده شود که آیا تب دارد ؟ اگر در جواب این سوال بگوید بله، تشخیص داده شود که بیماری آنفولانزا است و اگر خیر، تشخیص داده شود که فرد دچار سراماخوردگی شده است.

 نکته: در هر مرحله هر سوال را یک قانون تصور نمود که با توجه به حقایق بدست امده در مرحله قبلی اجرا میشود. سیستم ساده پزشکی  شما میتوانید از آنچه به عنوان اطلاعات در بخش قبلی بدست آورده اید یک درخت تصمیم گیری ایجاد کنید. البته توجه کنید این درخت سلسله مراتبی است و از ریشه به سمت برگ ها به جلو میرود، بنابراین در بعضی سیستم ها ترتیب این مراحل میتواند در تصمیم گیری بسیار مهم باشد.

توجه : این پروژه دارای فیلم آموزشی به زبان فارسی میباشد.نحوه کار با پروژه.

درخت تصمیم گیری

شما میتوانید از آنچه به عنوان اطلاعات در بخش قبلی بدست آورده اید یک درخت تصمیم گیری ایجاد کنید. البته توجه کنید این درخت سلسله مراتبی است و از ریشه به سمت برگ ها به جلو میرود، بنابراین در بعضی سیستم ها ترتیب این مراحل میتواند در تصمیم گیری بسیار مهم باشد.

توجه : این پروژه دارای فایل سورس کد کلیپس با فرمت .clp میباشد

فیلم آموزش پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی سیستم ساده پزشکی

این فیلم توسط تیم تحقیق و توسعه سایت تهران آی تی تدوین شده است و سعی شده در آن دانشجو را با نحوه درست دانلود و نصب کلیپس ، نحوه لود کردن پروژه در کلیپس ، و نحوه کار با پروژه منظور همان ورودی گرفتن ، خروجی گرفتن ، نمایش فکت ها و نمایش رول ها در نرم افزار کلیپس آشنا کند . لطفا از این فیلم آموزشی دیدن فرمایید.

لطفا از فیلم مربوط به پروژه سیستم خبره ، هوش مصنوعی با کلیپس سیستم ساده پزشکی دیدن فرمایید
راهنمای خرید

خرید از تهران آی تی به صورت آنلاین بوده لینک دانلود به صورت خودکار برای شما ایمیل میشود بدیهی است که در هنگام خرید باید از ایمیل واقعی خود استفاده کنید. چنانچه نیاز به هرگونه سوال درباره محصول و یا مشاوره و کمک در خرید آنلاین داشتید از طریق ایمیل و یا شماره های تماس ارتباط برقرار کنید 09121486770 ahadian2@gmail.com

جستجو کنید

طراحی و پیاده سازی پروژه های طراحی سایت دانشجویی

انجام، اجرا و طراحی پروژه های طراحی سایت برای دانشجویان با HTML CSS PHP ASP.NET JAVA و ... با کمترین هزینه. برای مشاهده نمونه کارها و یا دریافت مشاوره رایگان از تیم طراحی سایت تهران آی تی با ما در تماس باشید. ما بهترین پروژه های طراحی سایت را با حداقل هزینه برای شما طراحی میکنیم - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

مطالب مرتبط

لطفا از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید

دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

کامل ترین و بهترین دوره رایگان Asp.Net MVC 5 شامل 44 قسمت - ASP.NET یک فریمورک وب رایگان برای ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب بر روی دات نت فریم ورک با استفاده از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت است. از این رو تیم تحقیقاتی تهران آی تی به این نتیجه رسید که دوره رایگان و کاربردی در خصوص ASP.NET MVC 5 منتشر کند. این دوره آموزشی رایگان با عشق و علاقه برای شما پژوهندگان علم تولید شده است.

ورود به دوره رایگان بنفش ASP.NET MVC

جــذاب های هفته

از پربازدیدترین مطالب تهران آی تی در هفته ای که گذشت دیدن فرمایید

باورکردنی نیست فقط با 300 هزار تومان

طراحی سایت شما + طراحی اپلیکیشن هدیه و رایگان
این یک حراج است در مدت زمان محدود - شرکت های زیادی سایت های ارزان طراحی میکنند اما آیا کیفیت لازم را دارا هستند؟ طراحی سایت ارزان به همراه اپلیکیشن رایگان هدیه برای اولین بار توسط تهران آی تی مخصوص سازمان ها و کسب و کار های کوچک و بزرگ و حتی جدید تیم طراحی سایت تهران آی تی در کنار شماست تا شناخته شوید - مشاوره رایگان 09121486770

مــشاوره و مشاهده نمونه کارها

پشتیبانی 24 ساعته

تیم تهران آی تی در هفت روز هفته و 24 ساعت روز آماده پاسخ گویی به سوالات کاربران و ارائه مشاره رایگان میباشد